شنبه ۱۵ اردیبهشت ۰۳

دمنوش گیاهی برای دیابت

۲۰ بازديد
بهترین دمنوش گیاهی برای دیابت ، شاید بتوان از ابتدا این عبارت را اشتباه دانست. در طب سنتی و اسلامی، داروهای گیاهی فراوانی برای درمان سریع دیابت وجود دارد که هر کدام از آنها دارای یک خاصیت متفاوت است. اینکه بخواهیم به دنبال بهترن دارو یا بهترین دمنوش برای دیابت باشیم، به دلیل متفاوت بودن دوز بیماری دیابت در افراد مختلف و همینطور وجود انواع آن، اشتباه است. اما در بین چندین دمنوش گیاهی موجود برای درمان دیابت، در این مقاله به بهترین دمنوش ها میپردازیم.
هر کدام از دمنوش های گیاهی معرفی شده در این مقاله دارای خواص مخصوص به خود است اما در نهایت تمامی آنها به کاهش قند خون و کنترل دیابت کمک میکنند ولی به هیچ عنوان مصرف بیش از اندازه آنها توصیه نمیشود.
درمان دیابت با دمنوش گیاهی

گفتیم که اختصاص دادن عنوان بهترین دمنوش گیاهی برای درمان دیابت به یک دمنوش احتمالا کار غطی است اما در هر حال برخی از پزشکان طب سنتی، این عنوان را به دمنوش گیاهی بابونه اختصاصی میدهند.
دمنوش بابونه
دمنوش بابونه به دلیل وجود موادی که باعث ایجاد زنگ زرد در آن میشود، از افزایش قند خون جلوگیری کرده و به کنترل آن کمک زیادی میکند. دمنوش بابونه بر بهبود پوست صورت نیز تأثیر مثبتی دارد و همین موضوع باعث افزایش استقبال از آن میشود. این دمنوش گیاهی اغلب برای درمان دیابت نوع دو به بیماران توصیه میشود.
دمنوش دارچین
قبلا و در مقالاتی چون درمان گیاهی دیابت، به فواید بسیار دارچین و نقش آن در سرکوب دیابت پرداختیم. دارچین یکی از گیاهان دارویی بسیار مفید برای درمان دیابت است و دمنوش آن تأثیر بسیار بهتری بر روی این روند درمان دارد. استفاده از دارچین در درجه اول باعث کاهش قند خون میشود و پس از آن به تسهیل استفاده بدن از انسولین کمک میکند.
برای تهیه دمنوش دارچین میتوانید دو یا سه چوب دارچین را بر روی آب سرد قرار دهید و پس از به جوش آمدن آب، آن را به مدت یک تا دوساعت روی حرارت کم و غیر مستقیم قرار دهید (روی سماور یا بخاری) همینطور میتوان چوب دارچین را در قوری چایی قرار داد و آن را به همراه چایی میل کرد.
دمنوش چایی ترش
دمنوش چایی ترش نیز از دمنوش های درمان کننده دیابت است. این دمنوش با طعم نسبتا ترش خود به کاهش قند خون در بدن کمک میکند مصرف آن تا دو فنجان در روز بدون ایراد و مشکل است. برای تهیه آن نیز کافی است برگ های خشک گیاه را در آب جوش قرار دهید و دم کشیده را پس از صاف کردن میل کنید.
دمنوش تخم گشنیز

گشنیز از گیاهان دارویی با خواص بسیار است که عموم مردم در ایران با اغلب این خواص آشنایی ندارد. از جمله خاصیت های ضد دیابت دمنوش گشنیز، کاهش قند خون در بدن، افزایش ترشح انسولین در غدد لوز المعده و افزایش حسایت بدن به آن است. از همین رو میتوان دمنوش گیشنیز را درمان کننده دیابت نوع یک و دیابت نوع دانست.
برای درست کردن دمنوش گشنیز باید از تخم خشک و آسیاب شده آن استفاده کنید. این پودر را به همراه آب داغ بر روی حرارت بگذارید و پس از نیم ساعت دمنوش آماده شده را میل کنید.
دمنوش تخم ریحان
ریحان نیز از گیاهان کاهنده قند خون و از دمنوش های گیاهی برای درمان دیابت است. برای مصرف آن به صورت دمنوش هم میتوان از تخم خشک ریحان استفاده کرد و هم از برگ های آن. برای استفاده از برگ آن میتواندید آنها را در یک لیوان یا قوری آب جوش به مدت ۵ دقیقه قرار دهید و سپس میل کنید.
در این مقاله سعی شد تا به جای معرفی یک دمنوش به عنوان بهترین دمنوش گیاهی درمان دیابت، به معرفی بهترین دمنوش ها پرداخته شود. امیدواریم این مقاله برای شما مفید بوده باشد. با آرزوی موفقیت.
منبع : درمان دیابت

گیاه خواری به چه معناست؟

گیاه خوار بودن برای افراد مختلف معنای متفاوتی دارد. برای بعضی از افراد، این کلمه ممکن است به سادگی یک رژیم باشد، راهی که باعث بهبود سلامتی و تندرستی می شود. برای افراد دیگر، گیاه خواری اعتقاد عمیق تری به رابطه اخلاقی بین انسان و سایر حیوانات اشاره دارد، اعتقادی که آن ها را وادار می کند گوشت و سایر محصولات حاصل از ذبح حیوانات را مصرف نکنند. همچنین گیاه خواری می تواند بخشی از هویت اجتماعی و جامعه یک فرد و یا امری کاملا خصوصی و شخصی باشد. به طور خلاصه، به همان اندازه که گیاه خواران مختلفی وجود دارد، گیاه خواری نیز “معانی” متفاوتی دارد.

انواع گیاه خواران

انواع مختلفی از رژیم های غذایی وجود دارد که در زمره گروه بزرگ گیاه خواری قرار می گیرند. در زیر لیستی از رایج ترین یا شناخته شده ترین آن ها وجود دارد.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.